Loading...

Számos benyomás érheti az ügyfeleket a könyvelőjükkel kapcsolatban. A bizalmon alapuló kapcsolat mindkét fél esetében fontos, hogy pozitív legyen, hiszen így megkönnyíthetik a munkakapcsolatukat. Egy cég alapításkor vagy fenntartásakor talán az egyik legfontosabb döntés a könyvelő kiválasztása.

Egy jó könyvelő segíthet elindítani egy vállalkozást, a meglévő vállalkozások esetében pedig sokat segíthet a bérszámfejtés elvégzésében is (egyes könyvelő irodák ezeket is elvégzik), továbbá munkaügyi szolgáltatások elvégzésében, legyen az cafeteria rendszer kiválasztása, nyilvántartása, bérezés stb.

Segíthet még havi riportok, kimutatások készítésében a vállalkozással kapcsolatban. Nem utolsó sorban pedig ezeket a tevékenységeket határidőn belül készíti el, így nem kell aggódnia ezek miatt, legyen az adóbevallás vagy bármely feladat. A baj ott kezdődik, ha a munkakapcsolat során valamely fél nem teszi lehetővé a szerződésben foglaltakat. Számos probléma merülhet fel ugyanis a munkakapcsolat során a megbízhatatlan könyvelőnél vagy ügyfélnél, ilyenkor érdemesebb minél előbb megválni egymástól.

Tippek a kulturált elváláshoz

A kapcsolat felbontásánál az egyik legfontosabb tényező, hogy mindkét fél együttműködést kezdeményezzen. Az ügyfél szemszögéből több teendő is szükséges az ilyen esetekben, íme néhány tanács, melyet jobb betartani.

Ha a kapcsolatuk engedi, érdemes megtartani a régi könyvelővel a jó viszonyt, hiszen számos kérdésben szorulhat még segítségére. Az ügyfél ilyenkor megbeszélheti az új könyvelőjével, hogy milyen dokumentumokra van szüksége, mit kell feltétlenül megszereznie a régi könyvelőjétől. Továbbá érdemes tanulmányoznia a régi könyvelővel kötött szerződést, főként a megszűnésre vonatkozó feltételeket. Érdemes időben jelezni, hogy váltani szeretne, így mindkét fél elegendő időt kap arra, hogy a váltás során minden gördülékenyen folyjon. A régi könyvelő által könyvelt időszak végét mindenképp érdemes meghatározni, hogy másnaptól már az új könyvelő tudja folytatni a munkálatokat. Arra az időszakra vonatkozóan, melyben már nem könyvelője, semmiképp se adjon át számlákat vagy egyéb dokumentumokat.

A végső átadás során pedig érdemes egy részletes átadás-átvételi jegyzőkönyvet írni. A dokumentumban minél részletesebben szerepeljenek az átadott dokumentumok, elkerülve a későbbi konfliktusokat a hiányzó papírok felmerülésénél. Ez természetesen vonatkozhat az új könyvelőre is, hiszen a dokumentumok átadásakor ugyanúgy érdemes jegyzőkönyvet készíteni a későbbi problémák elkerülése végett. Ha valamit nem ért az ügyfél, nyugodtan kérdezzen rá, hiszen ilyenkor nem létezik buta kérdés. Továbbá, ha a régi könyvelővel kötött szerződésben nincs tisztázva az utolsó könyvelési díj vagy esetlegesen az extra munkáért felszámolt díj, akkor mindenképp érdemes tisztázni a végleges összeget és a kifizetési határidőt. Minél részletesebben tervezi meg váltását az ügyfél, annál kevesebb meglepetés érheti a későbbiekben.